vrijdag 11 juni 2010

Free Gaza konvooi zet seculiere en linkse democratische krachten in de zeik

 
Soms gevraagd, maar doorgaans ongevraagd, beland je als "Midden-Oosten activist" op allerlei particuliere (en soms obscure) mailinglijsten, maar af en toe levert het toch wel eens wat grappigs op, zoals deze -naar verluid- linkse Vlaamse vrouw die helemaal niets moet hebben van de Free Gaza konvooi campagne. Lees hieronder waarom.
 
Wouter
_______________
 
 
Gevonden op het politieke forum politics.be
 
Zeer interessant om ook deze visie eens te lezen:
 
"Ik vind dat de Vlaamse Inge Neefs en Griet Deknopper onze steun niet verdienen. Op geen enkele manier. En wel om de volgende drie redenen.

(1) De bootactie waaraan zij hebben deelgenomen zet de seculiere en linkse democratische krachten in Turkije in de zeik. Ik verklaar me nader. De Turkse islamisten hadden natuurlijk alle belang bij de bootactie. Ik heb vorig weekend nog een lang gesprek gehad met een van mijn Turkse vrienden – Sela. Hij is opgegroeid in de Limburgse mijnstreek maar heeft zijn tienerjaren doorgebracht in een staatsinternaat (strekking Ataturk) in Istanbul. We waren aanwezig op een huwelijksfeest van een gemeenschappelijke vriend. Bijna alle Turken daar aanwezig – allemaal seculiere en linkse mensen – hadden dezelfde mening over de bootactie. Opgezette flauwekul bedoeld voor binnenlands gebruik – menen ze. De islampartij van Erdogan probeert de vrijzinnige militairen te counteren. En daarmee natuurlijk ook de seculiere krachten in Turkije – die tegen hoofddoeken zijn, tegen de onderdrukking van de vrouw en voor een democratische rechtsstaat naar Europees model. Het Turkse leger onderhoudt al lange tijd goede relaties met Israel. Niks beter om die verstandhouding te saboteren dan middels die zogenaamde 'vredelievende' bootactie. Ik ben – net zoals mijn Turkse vrienden – geen voorstander van militairen. Maar tot nu toe zijn zij helaas de enigen in Turkije die over voldoende macht beschikken om fascisten als Erdogan – en zijn aanhang van Grijze Wolven – een halt toe te roepen. Dus wat Inge Neefs en Griet Deknopper de facto hebben gedaan – zonder het zelf te beseffen en met de 'beste' bedoelingen – is de reactionaire krachten binnen Turkije vrij spel te geven. De bootactie diende alleen maar om de visie van Ataturk van een geseculariseerd Turkije in diskrediet te brengen ten voordele van een geïslamiseerd Turkije. Lees : http://www.presseurop.eu/nl/content/...sel-de-rug-toe

Officieel was de bootactie een gezamenlijke actie van vijf organisaties. Maar in de praktijk werd heel de actie gekaapt door de IHH. De eerste boot van de flotilla – het schip waar ook de meest gewelddadige confrontatie plaatsvond – was in handen van deze IHH. Wat is die IHH ? Volgens Inge Neefs en Griet Deknopper een vredelievende humanitaire Turkse hulporganisatie. Ze zou zelfs als een der eersten hulp hebben geboden na de aardbeving in Haiti. Ach – hoe naïef kan je wel zijn ! Ik zou iedereen ten stelligste aanraden om die organisatie eens stevig te googlen – voer gewoon de woorden 'IHH' en 'terrorisme' in. En je kan rustig alle duidelijk pro-Israëlische websites overslaan. Ook op onverdachte websites wordt IHH een fundamentalistische organisatie genoemd die al meer dan tien jaar gewelddadig actief is in de belangrijkste brandhaarden op de planeet – Bosnië, Tsjetsjenië, Irak, Afghanistan. Het is voor mij zonneklaar dat de andere organisaties die hebben deelgenomen aan de bootactie door deze IHH in de luren werden gelegd. Wil je meer informatie over deze IHH – die de eigenlijke drijfkracht was achter de gewelddadige bootactie – lees dan :
http://www.terrorism-info.org.il/mal...hamas_e109.pdf
http://www.diis.dk/graphics/Publicat...2006-7.web.pdf

(2) De bootactie waaraan Inge Neefs en Griet Deknopper hebben deelgenomen zet de seculiere en linkse democratische krachten in Gaza en de andere Palestijnse gebieden in de zeik. Ik verklaar me nogmaals nader. Het is duidelijk dat tussen IHH en Hamas stevige banden bestaan. De bootactie was natuurlijk ook bedoeld om de positie van Hamas binnen de Palestijnse gebieden te versterken. Wie of wat Hamas is – hoeft verder geen verklaring. Dat hoop ik tenminste. In Gaza vervolgen en vermoorden de aanhangers van Hamas systematisch alle Palestijnen die niet hun antidemocratisch en moslimfundamentalistisch gedachtegoed steunen. Palestijnse democraten, Palestijnse christenen, onafhankelijke intellectuelen, Arabische feministen – noem maar op. In Gaza heerst de dictatuur van de sharia. Ik hoop dat Inge Neefs en Griet Deknopper nooit aan den lijve moeten ondervinden wat dat betekent. Ik begrijp het echt niet – als linkse en onafhankelijke vrouw – hoe je zo'n smeerlapperij kan steunen. Hoe kan je in België zo op je hoede zijn voor de propaganda van extreemrechts maar er in Turkije of Palestina stekeblind voor blijven ? Ik ben een onafhankelijk wijf met een prachtig hoofd – en ben dus niet van plan dat te verdonkeremanen onder een door de sharia opgelegde vod. Vergis je niet – ik spreek hier ook in naam van mijn Arabische, Turkse en Iraanse vriendinnen. Ook wijven die geen vod rond hun kop willen. En ja – zo'n vriendinnen heb ik – agitatieheertje. Close but no cigar.

(3) De bootactie waaraan Inge Neefs en Griet Deknopper hebben deelgenomen zet de linkse vredesactivisten in Israël in de zeik. Misschien zijn sommigen zo verblind in hun haat tegen Israël of de Joden in het algemeen – dat ze vergeten dat er ook miljoenen Joden niet akkoord gaan met de huidige politiek van Israël tegenover hun Palestijnse Semitische broeders en zusters. De huidige Israëlische machthebbers kunnen dankzij de bootactie helaas weer eens zwaaien met het argument hoe kwaadwillig en gewelddadig de tegenstander is. En hoe elke Israëlische vredesduif het eigen volk in gevaar brengt – en dus in feite een verrader is.

Ik vat het nog even samen. Ik ben tégen steun aan Vlaamse Inge Neefs en Griet Deknopper voor vloot Gaza ! En wel om drie redenen :
(1) De actie zet de seculiere en linkse democratische krachten in Turkije in de zeik.
(2) De actie zet de seculiere en linkse democratische krachten in Gaza en de andere Palestijnse gebieden in de zeik.
(3) De bootactie zet de linkse vredesactivisten in Israël in de zeik."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten